

In je dagelijkse werkzaamheden staat het telefonisch contact met de klant voorop. Je verkoopt telefonisch goederen en/of diensten aan je klanten, al dan niet met vooraf vastgestelde verkooptargets. Daarnaast adviseer je klanten, beantwoord je hun vragen en neem je klachten in behandeling. Herken je in je eigen werk een van de bovenstaande taken? Heb je MBO-werk- en -denkniveau, maar niet het bijbehorende diploma? Dan kun je ervoor kiezen je werkervaring te laten erkennen. EVC Centrum Nederland biedt een uniek erkenningsprogramma voor ervaren commerciƫle agents en callcentermedewerkers. Je behaalt een officieel erkend Ervaringscertificaat, waarmee je je MBO-niveau aantoont.
Officieel erkend
Er worden steeds hogere eisen gesteld aan contactcentermedewerkers en de behoefte aan gekwalificeerd personeel neemt dan ook toe. Het niet bezitten van een diploma wil echter niet zeggen dat de vereiste kennis niet in huis is. Met een EVC-procedure laat je je werkervaring en de kennis die je in opleidingen hebt opgedaan officieel erkennen. Op basis daarvan kun je mogelijk versneld een diploma behalen. EVC Centrum Nederland is specialist in de Erkenning van eerder Verworven Competenties (EVC). De procedures zijn volledig conform de landelijke code van het Nationaal Kenniscentrum EVC opgesteld. Je ontvangt een officieel erkend Ervaringscertificaat.
Dit erkenningsprogramma is bedoeld voor jou als je medewerker bent in een callcenter of contactcenter in een dienstverlenende of commerciƫle organisatie - zowel klein, middelgroot als groot - en je je kennis, inzicht en ervaring wilt laten erkennen op officieel MBO-niveau. Op basis van je werk en aanvullende vakgerichte cursussen heb je je verder ontwikkeld naar MBO-niveau. Dit betekent dat je al enige tijd (zo'n 3-5 jaar) op dit niveau werkt of recent hebt gewerkt.
Doel en opzet van de EVC-procedure
Je start de EVC-procedure na een intake. De intake houdt in
dat je een korte digitale Quickscan doorloopt, waarna je een
persoonlijk adviesgesprek hebt met een adviseur van EVC
Centrum Nederland. Een EVC-procedure wordt altijd getoetst
aan de landelijke normen van een opleiding. Tijdens de intake
bepalen wij met jou of EVC voor jou zinvol is en welke
EVC-procedure het beste past. Vanuit de landelijke norm
worden je kennis en ervaring in beeld gebracht. Je doorloopt
vervolgens de digitale EVC-tool van EVC Centrum Nederland. In
de EVC-tool beantwoord je gestructureerd vragen om je
ervaring in beeld te brengen en verwerk je aanvullende
gegevens die je ervaring onderbouwen. Zo bouw je een
portfolio op. Gedurende dit traject word je uitstekend
begeleid door een portfoliobegeleider.
Zodra je klaar bent met het opbouwen van je portfolio, kun
je het door je leidinggevende laten aanvullen met zijn
persoonlijke bevindingen over je ontwikkelde competenties.
Vooraf stemmen wij met je af of je daar toestemming voor
geeft.
Op basis van de informatie uit je portfolio vindt een beoordeling plaats door een EVC-beoordelaar (assessor). Je complete portfolio wordt zorgvuldig met je doorgenomen in een assessment. Het resultaat van de EVC-procedure en je ontwikkelde ervaring worden weergegeven in een erkend Ervaringscertificaat.
Doorlooptijd van de EVC-procedure
De doorlooptijd van de EVC-procedure bedraagt ongeveer 6-12 weken.
Ervaringscertificaat
Je rondt de EVC-procedure af met een officieel Ervaringscertificaat. Daarin wordt je MBO-niveau aangetoond. In het Ervaringscertificaat staan de werkprocessen beschreven die je erkend hebt gekregen.
De EVC-procedure gaat uit van MBO-werk- en -denkniveau en relevante werkervaring in een callcenter.
Vervolgadvies
Afhankelijk van de uitkomst van de EVC-procedure en je loopbaanwens kun je instromen in de opleiding die het best bij jou past.
Kosten
Quickscan: | € 0,- |
Inschrijfkosten: | € 90,- |
Digitale inventarisatie en portfoliobegeleiding: | € 535,- |
Persoonlijk assessment: | € 590,- |
Ervaringscertificaat: | € 275,- |
Vervolgadvies: | € 0,- |
Totale kosten: | € 1490,- |
Bij betaling ineens is 8% korting inbegrepen. Betaal je in termijnen, dan vervalt deze korting.
MBO Contactcenter Medewerker niveau 3
- Mail door
- 035 - 7506 195